facebook
twitter
  • Ιατρικά Νέα
  • Ρεπορτάζ Υγείας
  • ΑΜΕΑ
  • Φάρμακο
  • Επιχειρηματικά Νέα
  • Ο Σκοπός μας
  • Επικοινωνία
  • Περισσότερα
    • Αρθρογραφία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία
    • Παιδί
    • Εναλλακτική Ιατρική
    • Σεξ
    • Νομοθεσία
    • Διάφορα
    • Είσοδος
  • Ιατρικά Νέα
  • Ρεπορτάζ Υγείας
  • ΑΜΕΑ
  • Φάρμακο
  • Επιχειρηματικά Νέα
  • Ο Σκοπός μας
  • Επικοινωνία
  • Περισσότερα
    • Αρθρογραφία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία
    • Παιδί
    • Εναλλακτική Ιατρική
    • Σεξ
    • Νομοθεσία
    • Διάφορα
    • Είσοδος

Τα βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών με Δυσλεξία

04 Ιουλίου 2017 13:23
0 Σχόλια

Γράφει ο Φώτης Παπαναστασίου* 

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών. Γεγονός που σημαίνει ότι κάθε παιδί με δυσλεξία είναι μοναδικό κι έχει τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά. Η συχνότητα εμφάνισης κι η ένταση των συμπτωμάτων διαφέρει από άτομο σε άτομο. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που απαντώνται σε μικρό ή μεγάλο βαθμό στα περισσότερα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Τα γενικά αυτά χαρακτηριστικά θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού προγράμματος παρέμβασης. Στη συνέχεια παρατίθενται τα χαρακτηριστικά των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα, όπως έχουν καταγραφεί ερευνητικά.

Οι δυσκολίες οπτικής και ακουστικής αντίληψης είναι πολύ συχνό χαρακτηριστικό των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Οι κυριότερες περιοχές της οπτικής αντίληψης στις οποίες εμφανίζονται προβλήματα είναι: η αντίληψη σχέσεων του χώρου, η οπτική διάκριση, η οπτική μνήμη και η οπτική ακολουθία Οι δυσκολίες στην ακουστική επεξεργασία αφορούν την ακουστική μνήμη και την ακουστική ακολουθία. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης και ακοής, απλά επεξεργάζονται διαφορετικά τα οπτικά κι ακουστικά ερεθίσματα.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν σημαντικά ελλείμματα και δυσκολίες στη φωνολογική επίγνωση ή ενημερότητα. Στην ικανότητα δηλαδή του παιδιού να αναγνωρίζει και να χειρίζεται με συνειδητό τρόπο τα φωνολογικά στοιχεία της γλώσσας.

Σημαντικές δυσκολίες παρατηρούνται και στον τομέα της μνήμης. Δυσκολίες παρατηρούνται στη βραχύχρονη, στη μακρόχρονη και στην εργασιακή μνήμη. Οι δυσκολίες αυτές σχετίζονται με την ορθογραφία, την ανάγνωση και τα γλωσσικά προβλήματα.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν επίσης κι έντονα προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης. Η αργή επεξεργασία των πληροφοριών και η έλλειψη κινήτρων και στρατηγικών είναι οι αιτιακοί παράγοντες των προβλημάτων συγκέντρωσης και προσοχής.

Σημαντική είναι και η δυσκολία των μαθητών με δυσλεξία να αυτορρυθμίσουν τη μαθησιακή συμπεριφορά τους έτσι ώστε να πετύχουν ακαδημαϊκά. Η δυσκολία αυτορρύθμισης δεν επιτρέπει στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να μάθουν ανεξάρτητα και με ενεργό τρόπο.

Οι έρευνες στον χώρο των μαθησιακών δυσκολιών έδειξαν ότι οι μαθητές με αυτές τις δυσκολίες αντιμετωπίζουν σημαντικά μεταγνωστικά ελλείμματα που τους κρατούν μακριά από τη σχολική επιτυχία. Οι βασικές ελλείψεις εντοπίζονται στην αναγνώριση των απαιτήσεων του έργου, στην επιλογή κατάλληλων στρατηγικών και την ορθή εφαρμογή τους, στην ενεργή παρακολούθηση της επίδοσής τους, στον διορθωτικό έλεγχο και στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.

Τα παιδιά με δυσλεξία δεν αναπτύσσουν ισχυρά κίνητρα, κυρίως εσωτερικά, και υιοθετούν παθητικές μορφές μάθησης και εκδηλώνουν σημαντικά προβλήματα συμπεριφοράς, από την επιθετικότητα έως την εσωστρέφεια και την απάθεια.

Τέλος, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν σημαντικά περισσότερα αρνητικά συναισθήματα σε σχέση με τους συνομηλίκους τους. Τα συναισθήματα αυτά εμποδίζουν τα συγκεκριμένα παιδιά να συμμετάσχουν στη μαθησιακή διαδικασία, να δομήσουν υγιείς σχέσεις με τους συνομηλίκους τους και να προσπαθήσουν περισσότερο.

*Ο Φώτης Παπαναστασίου είναι ειδικός παιδαγωγός και συγγραφέας 

**Το κείμενο αποτελεί απόδοση από το βιβλίο του Φώτη Παπαναστασίου «Μαθησιακές Ευκολίες- Πρόγραμμα Υποστήριξης και Παρέμβασης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» – εκδόσεις ΠΕΔΙΟ.

Related posts:

  1. Πως να αναγνωρίσετε τη δυσλεξία
  2. Τι πρέπει να κάνει ένας γονέας αν το παιδί του είναι θύμα Bullying;
  3. Γεννήθηκε μωρό από μητέρα που ήταν 4 μήνες εγκεφαλικά νεκρή
  4. Η εξωσωματική δεν αυξάνει τον κίνδυνο γέννησης παιδιού με συγγενείς ανωμαλίες
Κοινωνική Δικτύωση
  • google-share

Αφήστε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

*
*

leo-thrombosis
mytilineos
genesispharma2
genesispharma1
astellas prostate
novonordisk
abbvie
geneis
metropolitan
psoriasis
bms-cancer-day
roche
todermadenxehna
poy
esi2

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

Υπουργείο Υγείας: Διευκρινίσεις για τα self-test για τον καρκίνο του παχέος εντέρου - Τι να κάνετε αν βγει θετικό
26 Οκτωβρίου 2024
Όταν η ανοσοθεραπεία στον καρκίνο χορηγείται νωρίς, μειώνει θανάτους και υπέρογκες δαπάνες!
23 Οκτωβρίου 2024
Σωματεία ασθενών ζητούν κατάργηση υπουργικής απόφασης που επιτρέπει την αιμοδοσία ομοφυλόφιλων
17 Οκτωβρίου 2024
ELPEN & Win Medica προσφέρoυν ένα ΙΧ όχημα για τις ανάγκες του «ΟΙΚΟΘΕΝ» στο νοσοκομείο «Μεταξά»
16 Οκτωβρίου 2024
Πρωτόγνωρη έξαρση βίας μεταξύ κοριτσιών
16 Οκτωβρίου 2024
Προκηρύχθηκαν 298 θέσεις γιατρών ΕΣΥ για νοσοκομεία και ΕΚΑΒ – Η απόφαση
11 Οκτωβρίου 2024
Εξώδικο στον ΕΟΠΥΥ για την είσπραξη του clawback απέστειλε ο ΙΣΑ
08 Οκτωβρίου 2024
ψιλοκυβίνη
Η ψιλοκυβίνη επιστρέφει από την εποχή των χίπις για να θεραπεύσει την κατάθλιψη και το άγχος
08 Οκτωβρίου 2024
Εργαστηριακοί γιατροί: Καταστροφικές οι συνέπειες του clawback
03 Οκτωβρίου 2024
Αντίθετοι οι Παθολόγοι για τον αντιγριπικό εμβολιασμό από Φαρμακοποιούς
02 Οκτωβρίου 2024

Αναζήτηση


  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία
(c) 2009 healthreportaz.gr