Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι γονείς διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους από πολύ μικρή ηλικία. Η συνήθεια της γιαγιάς και του παππού, που έλεγαν ιστορίες στα εγγόνια τους για να τα παίρνει ο ύπνος, πέρασε από γενιά σε γενιά, έχοντας καθιερωθεί ως αναπόσπαστο κομμάτι στη διαδικασία της σωστής ανατροφής. Ωστόσο, σήμερα είναι η πρώτη φορά που αυτό αποδεικνύεται και επιστημονικά!
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το διάβασμα παραμυθιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ενεργοποιεί μέρη του εγκεφάλου τους που βοηθούν στην ανάπτυξη της φαντασίας και της κατανόησης μιας αφήγησης – δεξιότητες που αποτελούν κλειδί στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας, αλλά και των ικανοτήτων στη γραφή και την ανάγνωση.
Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές μελέτησαν τους εγκεφάλους 19 παιδιών, ηλικίας 3-5 ετών, χρησιμοποιώντας μαγνητικό τομογράφο. Προκειμένου να αντιληφθούν πώς ανταποκρίνεται το μυαλό των παιδιών σε διαφορετικά ερεθίσματα, παρακολούθησαν τον εγκέφαλό τους καθώς εκείνα άκουγαν από τη μία ηχογραφημένα παραμύθια και από την άλλη απλά τους θορύβους γύρω τους. Επιπλέον, για να καταλήξουν σε συμπεράσματα, οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους πόσο συχνά διαβάζουν οι γονείς ιστορίες στα παιδιά και πόσο καλή σχέση είχαν γενικά με τα βιβλία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι στα παιδιά που άκουγαν συχνά παραμύθια και ιστορίες απ’ τους γονείς τους, σημειώθηκε εντονότερη δραστηριότητα στα μέρη του εγκεφάλου που βοηθούν στην κατανόηση της αφήγησης και στη φαντασία. Αυτές οι κομβικές περιοχές των εγκεφάλων έδειξαν να δραστηριοποιούνται σημαντικά, όταν τα παιδιά άκουγαν τα ηχογραφημένα παραμύθια.