Στο μάθημα της Βιολογίας και της Κοινωνιολογίας εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2020, στην τρίτη κατά σειρά ημέρα της εξέτασής τους.
Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2020 της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας με το νέο σύστημα εξετάστηκαν στη Βιολογία, ενώ στη Βιολογία εξετάστηκαν και οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα (Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού).
Οι εξετάσεις των Πανελληνίων 2020 για τα ΓΕΛ συνεχίστηκαν σήμερα με μαθήματα κατεύθυνσης. Η «πρεμιέρα» για τους υποψηφίους των ΓΕΛ είχε γίνει με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ενώ ακολούθησαν τα Αρχαία και τα Μαθηματικά, ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού.
Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τα θέματα στα οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ’ Λυκείου.
Διαβάστε επίσης: Πανελλήνιες 2020: Το θέμα που έπεσε στην έκθεση και τα κείμενα Νεολληνικής Γλώσσας
Τι έπεσε σε βιολογία και κοινωνιολογία
Βιολογία (νέο σύστημα)
Δείτε εδώ τα θέματα της Βιολογίας στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων με το νέο σύστημα στις Πανελλήνιες 2020.
Διαβάστε επίσης: Πώς προστατεύουν την όρασή τους οι μαθητές κατά την περίοδο των Πανελληνίων
Κοινωνιολογία (Νέο σύστημα)
Την ίδια ώρα οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2020 της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Διαβάστε επίσης: Πανελλήνιες εξετάσεις 2020: Αυτά είναι τα θέματα της Άλγεβρας που “έβαλαν” στους μαθητές των ΕΠΑΛ
Τα θέματα που «έπεσαν» στους υποψηφίους των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες 2020 στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών):
ΘΕΜΑ Α
A1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση και δίπλα του τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
α. Σύμφωνα με τον Τζ. Μιντ η προσωπικότητα του ανθρώπου αποτελείται από το «εκείνο», το «υπερεγώ» και το «εγώ».
β. Οι ομάδες πίεσης μπορούν να μετεξελιχθούν σε κόμματα.
γ. Σύμφωνα με τον Mαρξ οι κοινωνικές επιστήμες θα πρέπει να στοχεύουν στην αλλαγή του κόσμου και όχι μόνο στην εξήγησή του.
δ. Οι εφαρμογές του τεϊλορικού και του φορντικού μοντέλου οργάνωσης της εργασίας οδήγησαν, μεταξύ άλλων, στην αύξηση του χειρωνακτικού προσωπικού.
ε. Η μερική απασχόληση αποτελεί παράδειγμα ευέλικτης μορφής εργασίας. Μονάδες 15
Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω προτάσεις και δίπλα στον αριθμό, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
- Ι. Με βάση όσα κατέδειξε εμπειρικά ο Π. Μπουρντιέ, το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί ως σύστημα επιλογής που
α. ευνοεί τις ανώτερες τάξεις σε βάρος των υπολοίπων τάξεων.
β. ευνοεί τα παιδιά των εργατών και των αγροτών.
γ. βασίζεται, κυρίως, στον δείκτη ευφυΐας των μαθητών.
δ. προσφέρει στους ανθρώπους ίσες ευκαιρίες.
- ΙΙ. Το κοινωνικό κράτος
α. καθιερώνει την παιδική εργασία.
β. προωθεί την ανακατανομή του πλούτου.
γ. ενδυναμώνει τους οικονομικά ισχυρούς.
δ. καταργεί τη φορολογία. Μονάδες 5
Θέμα Β
Β1. Να εξηγήσετε τους όρους «προσκήνιο» και «παρασκήνιο» σύμφωνα με τον E. Γκόφμαν. Μονάδες 10
Β2. Πού οφείλεται το χαμηλό οικονομικό επίπεδο των λιγότερο αναπτυγμένων χωρών, σύμφωνα με τη θεωρία της εξάρτησης; ΘΕΜΑ Γ Γ1. Να ορίσετε τις έννοιες «πολιτική συμπεριφορά» και «πολιτική αλλοτρίωση». Μονάδες 12
Γ2. Να εξηγήσετε από κοινωνιολογική σκοπιά τα αίτια της πολιτικής αλλοτρίωσης. Μονάδες 6
Γ3. Με ποιους τρόπους μπορεί να αντιμετωπιστεί η πολιτική αλλοτρίωση; Μονάδες 7
ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Να εξηγήσετε τη διαδικασία μετάβασης από την προβιομηχανική στη βιομηχανική κοινωνία, σύμφωνα
i) με τον Μ. Βέμπερ (μονάδες 6) και
ii) με τον Ε. Ντυρκέμ. (μονάδες 5) Μονάδες 11
Δ2. Να αναλύσετε με βάση τη θεωρία του Μ. Βέμπερ τη διαδικασία δημιουργίας του κράτους ως μια διαδικασία ορθολογικοποίησης. Μονάδες 4
Δ3. Να παρουσιάσετε τις θέσεις του Ε. Ντυρκέμ και της σύγχρονης λειτουργιστικής θεωρίας, για τη θρησκεία ως διαδικασία ένταξης στις κοινωνίες του ανθρώπου. Μονάδες 10
Διαβάστε επίσης: Πανελλήνιες 2020: Τα θέματα που έπεσαν σε Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά