facebook
twitter
  • Ιατρικά Νέα
  • Ρεπορτάζ Υγείας
  • ΑΜΕΑ
  • Φάρμακο
  • Επιχειρηματικά Νέα
  • Ο Σκοπός μας
  • Επικοινωνία
  • Περισσότερα
    • Αρθρογραφία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία
    • Παιδί
    • Εναλλακτική Ιατρική
    • Σεξ
    • Νομοθεσία
    • Διάφορα
    • Είσοδος
  • Ιατρικά Νέα
  • Ρεπορτάζ Υγείας
  • ΑΜΕΑ
  • Φάρμακο
  • Επιχειρηματικά Νέα
  • Ο Σκοπός μας
  • Επικοινωνία
  • Περισσότερα
    • Αρθρογραφία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία
    • Παιδί
    • Εναλλακτική Ιατρική
    • Σεξ
    • Νομοθεσία
    • Διάφορα
    • Είσοδος

Επικοινωνία γιατρού – ασθενή : το κλειδί στην καλύτερη θεραπεία

12 Ιουλίου 2018 20:06
0 Σχόλια

Η αποτελεσματική επικοινωνία γιατρού-ασθενούς είναι μια κεντρική κλινική λειτουργία στην οικοδόμηση μιας θεραπευτικής σχέσης γιατρού-ασθενούς, η οποία είναι ή θα πρέπει να είναι η καρδιά και η τέχνη της ιατρικής. Αυτό είναι σημαντικό για την παροχή υψηλής ποιότητας υγειονομικής περίθαλψης. Πολύ δυσαρέσκεια των ασθενών και πολλές καταγγελίες οφείλονται στην καταστροφή της σχέσης γιατρού-ασθενούς.

Οι επικοινωνιακές και διαπροσωπικές δεξιότητες ενός γιατρού περιλαμβάνουν τη δυνατότητα συλλογής πληροφοριών για τη διευκόλυνση της ακριβούς διάγνωσης, την παροχή κατάλληλων συμβουλών, την παροχή θεραπευτικών οδηγιών και την καθιέρωση σχέσεων φροντίδας με τους ασθενείς. Αυτές είναι οι βασικές κλινικές δεξιότητες στην ιατρική, με τελικό στόχο την επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος και της ικανοποίησης των ασθενών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική παροχή υγειονομικής περίθαλψης.

Οι βασικές δεξιότητες επικοινωνίας μεμονωμένα δεν επαρκούν για τη δημιουργία και τη διατήρηση μιας επιτυχημένης θεραπευτικής σχέσης γιατρού-ασθενούς, η οποία συνίσταται σε κοινές αντιλήψεις και συναισθήματα σχετικά με τη φύση του προβλήματος, τους στόχους θεραπείας και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη. Οι διαπροσωπικές αυτές σχέσεις βασίζονται σε αυτό : την επικοινωνιακή ικανότητα του γιατρού.

Ο απώτερος στόχος οποιασδήποτε επικοινωνίας γιατρού-ασθενούς είναι η βελτίωση της υγείας και της ιατρικής περίθαλψης του ασθενούς.

ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η καλή επικοινωνία γιατρού-ασθενούς δημιουργείται από μια καλή διαπροσωπική σχέση, διευκολύνοντας την ανταλλαγή πληροφοριών όταν συμπεριλαμβάνει τους ασθενείς στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Η καλή επικοινωνία γιατρού-ασθενούς έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στη ρύθμιση των συναισθημάτων των ασθενών, να διευκολύνει την κατανόηση των ιατρικών πληροφοριών και να επιτρέψει την καλύτερη εξακρίβωση των αναγκών, των αντιλήψεων και των προσδοκιών των ασθενών. ​​Οι ασθενείς που αναφέρουν καλή επικοινωνία με το γιατρό τους είναι περισσότερο πιθανόν να είναι ικανοποιημένοι με τη φροντίδα τους και ιδιαίτερα να μοιράζονται τις σχετικές πληροφορίες για την ακριβή διάγνωση των προβλημάτων τους, να ακολουθούν τις συμβουλές τους και να τηρούν την προβλεπόμενη θεραπεία.

Μια πιο επικεντρωμένη στον ασθενή συνάντηση έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη ικανοποίηση τόσο του ασθενούς όσο και του γιατρού.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Υπάρχουν πολλά εμπόδια για την καλή επικοινωνία στη σχέση ιατρού-ασθενούς, όπως το άγχος και ο φόβος των ασθενών, το βάρος της εργασίας των γιατρών, ο φόβος της δικαστικής προσφυγής και οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες των ασθενών.

Η συμπεριφορά αποφυγής των ιατρών

Έχουν αναφερθεί παρατηρήσεις από τους γιατρούς που αποφεύγουν τη συζήτηση σχετικά με τις συναισθηματικές και κοινωνικές επιπτώσεις των προβλημάτων των ασθενών επειδή τους επίπληξαν όταν δεν μπορούσαν να χειριστούν αυτά τα θέματα ή δεν είχαν το χρόνο να το κάνουν επαρκώς. Η κατάσταση αυτή επηρεάζει αρνητικά τους γιατρούς με συναισθηματικό τρόπο και τείνει να αυξάνει την ταλαιπωρία των ασθενών. Αυτή η συμπεριφορά αποφυγής μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να μην επιθυμούν οι ασθενείς να αποκαλύψουν προβλήματα σχετικά με τη θεραπεία τους.

Αποθάρρυνση της συνεργασίας

Οι γιατροί βρέθηκαν να αποθαρρύνουν τους ασθενείς να εκφράζουν τις ανησυχίες τους και τις προσδοκίες τους καθώς και την πρόθεση των ασθενών για περισσότερες πληροφορίες. Αυτή η αρνητική επίδραση της συμπεριφοράς των γιατρών και η προκύπτουσα φύση της επικοινωνίας γιατρού-ασθενούς αποθάρρυναν τους ασθενείς να ισχυρίζονται ότι χρειάζονται πληροφορίες και εξηγήσεις. Οι ασθενείς φτάνουν να αισθάνονται αχρηστευμένοι και να μην μπορούν να επιτύχουν τους στόχους για καλύτερη υγεία. Η έλλειψη επαρκών εξηγήσεων οδηγεί σε κακή κατανόηση από τον ασθενή και η έλλειψη συναίνεσης μεταξύ ιατρού και ασθενούς μπορεί να οδηγήσει σε θεραπευτική αποτυχία.

Αντίσταση από Ασθενείς

Σήμερα, οι ασθενείς έχουν αναγνωρίσει ότι δεν είναι παθητικοί λήπτες. Μπορούν να αντισταθούν στον μονόλογο της μεταφοράς πληροφοριών από τους γιατρούς αναπαράγοντας ενεργά πληροφορίες εμπειρογνωμόνων τις οποίες και να ενσωματώσουν με τις γνώσεις τους για τη δική τους περίπτωση.

Related posts:

  1. ΚΕΦΙ : Επιστημονική ημερίδα – Καρκίνοι γαστρεντερικού συστήματος
  2. ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΟΠΗ: η σπουδαιότητα του αμφίδρομου διαλόγου ανάμεσα σε γιατρούς και ασθενείς
  3. ΥΓΕΙΑ: Νέα τεχνική αφαίρεσης όγκου νεφρού με διατήρηση του υγιούς παρεγχύματος
  4. ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ : Φτάνει πια ο εμπαιγμός των ατόμων με διαβήτη!
Κοινωνική Δικτύωση
  • google-share

Αφήστε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

*
*

leo-thrombosis


mytilineos
genesispharma2
genesispharma1
astellas prostate
novonordisk
abbvie
geneis
metropolitan
psoriasis
bms-cancer-day
roche
todermadenxehna
poy
esi2

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

ΕΟΔΥ: Τριάντα χρόνια λειτουργίας του Συμβουλευτικού Σταθμού και της Τηλεφωνικής Γραμμής για το AIDS
01 Ιουλίου 2022
Η μακροχρόνια καθημερινή χρήση παρακεταμόλης αυξάνει την αρτηριακή πίεση
01 Ιουλίου 2022
Θωμαΐδης: Στα μέσα Ιουλίου η κορύφωση του νέου κύματος – Εκτόξευση του ιικού φορτίου στην Αττική
01 Ιουλίου 2022
Πρόεδρος ΕΟΔΥ για ευλογιά των πιθήκων: Δεν γνωρίζουμε την προέλευσή του 7ου κρούσματος
01 Ιουλίου 2022
Κορονοϊός - ΠΟΥ: “Καμπανάκι” για αυξημένα κρούσματα covid-19 το καλοκαίρι στην Ευρώπη
01 Ιουλίου 2022
ΕΟΔΥ - Ευλογιά των πιθήκων: Και 7ο κρούσμα στην Ελλάδα – Είναι εγχώριο, δεν προέρχεται από ταξίδι
30 Ιουνίου 2022
Start4Health: Η πεντάδα των startup που θέλουν να χαράξουν το μέλλον της ψηφιακής υγείας μέσα από το πρόγραμμα του Κέντρου Ψηφιακής Καινοτομίας (CDI) της Pfizer
30 Ιουνίου 2022
Κορονoϊός: Έκτακτη ενημέρωση για τον εμβολιασμό από Θεοδωρίδου – Θεμιστοκλέους το απόγευμα
30 Ιουνίου 2022
Κορωνοϊός: Άλμα στις εισαγωγές - Στις 16.115 τα κρούσματα, 95 οι διασωληνωμένοι και 9 νέοι θάνατοι
29 Ιουνίου 2022
ΠΙΣ: Ζητεί την κατάργηση της υποχρεωτικής συνταγογράφησης των ανασφάλιστων μόνο από ιατρούς δημόσιων δομών
29 Ιουνίου 2022

Αναζήτηση


  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία
(c) 2009 healthreportaz.gr
Posting....