Με την τεχνολογία να έχει εισβάλλει δυναμικά στη ζωή μας-και την χρήση της να εντείνεται από την επιβολή καραντίνας για την μείωση της διασποράς του κορωνοϊού- τα ψηφιακά εργαλεία, ανάμεσά τους και το social gaming βοηθούν να στείλουν μηνύματα ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης για χρόνια προβλήματα υγείας.
Της: Αλεξίας Σβώλου
Μείζον θέμα υγείας πέραν του κορωνοϊού είναι η αύξηση της συχνότητας εμφάνισης του διαβήτη που πλέον πλήττει στην Ελλάδα περισσότερους από 1 εκ. ανθρώπους οι οποίοι σύμφωνα με πληθώρα μελετών αντιμετωπίζουν λόγω της πάθησή τους έως και 100% μεγαλύτερο κίνδυνο για βαριά λοίμωξη Covid 19. Σύμφωνα με τα στοιχεία συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, οι διαγνωσμένοι με διαβήτη ασθενείς αγγίζουν το 1 εκατομμύριο άτομα (973.806), στους οποίους πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα 3% (300.000) του πληθυσμού που έχουν διαβήτη αλλά παραμένουν αδιάγνωστοι. Την ίδια ώρα μελέτη της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τον Νεανικό Διαβήτη δείχνει ότι 4 στους 5 γονείς δεν ξέρουν να αναγνωρίζουν τα σημάδια του διαβήτη, όπως επισημαίνει η αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ατόμων με Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ) Γκόλφω Γεμιστού, αναδεικνύοντας το μεγάλο κενό που υπάρχει στην ενημέρωση της ελληνικής οικογένειας.
«Γνωρίζουμε από έγκυρα ευρήματα την καταλυτική επίδραση της Covid στην υγεία των ατόμων με διαβήτη αλλά παρόλα αυτά, εδώ θεωρούνται ευπαθείς μόνο οι αρρύθμιστοι ασθενείς» λέει ο πρόεδρος της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, Χρήστος Δαραμήλας και συνεχίζει:
«Στην Ελλάδα έχουμε περίπου 40.000 ανθρώπους με νεανικό διαβήτη (τύπου 1) εκ των οποίων περίπου 5.000 είναι παιδιά. Επειδή και ο διαβήτης τύπου 2 εμφανίζεται σε άτομα πολύ νεαρής ηλικίας έως 38 ετών επιβάλλεται να μιλήσουμε στα παιδιά και να τα ενημερώσουμε για αυτή την παγκόσμια μάστιγα. Με την πανδημία να έχει βάλει φρένο στην προηγούμενη ενημερωτική δράση που επισκέφθηκε τα δημόσια σχολείο της χώρας με τίτλο «Βάζουμε τρίποντο στον διαβήτη» αλλάζουμε τον τρόπο προσέγγισης και ευαισθητοποίησης του κοινού με στόχο να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Συνεχίζουμε να απευθυνόμαστε στα παιδιά, γιατί εμπιστευόμαστε τη φωνή τους και πιστεύουμε ότι είναι ο πιο ισχυρός μοχλός που μπορεί να ευαισθητοποιήσει το σύνολο της κοινωνίας. Γι’ αυτό και επιλέξαμε το social gaming για να στείλουμε το μήνυμά μας σε μια γλώσσα κατανοητή και ελκυστική για τη νέα γενιά».
Η δράση λοιπόν που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί στα σχολεία μεταφέρεται σε ψηφιακό περιβάλλον. Πρόκειται για το παιχνίδι Diabetes Quiz Academy στο οποίο όλοι μπορούμε όλοι να πάρουμε μέρος. Αρκεί να κατεβάσουμε το app και όσοι περισσότεροι λάβουμε μέρος τόσο καλύτερα θα διαδοθεί το μήνυμα.