facebook
twitter
  • Ιατρικά Νέα
  • Ρεπορτάζ Υγείας
  • ΑΜΕΑ
  • Φάρμακο
  • Επιχειρηματικά Νέα
  • Ο Σκοπός μας
  • Επικοινωνία
  • Περισσότερα
    • Αρθρογραφία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία
    • Παιδί
    • Εναλλακτική Ιατρική
    • Σεξ
    • Νομοθεσία
    • Διάφορα
    • Είσοδος
  • Ιατρικά Νέα
  • Ρεπορτάζ Υγείας
  • ΑΜΕΑ
  • Φάρμακο
  • Επιχειρηματικά Νέα
  • Ο Σκοπός μας
  • Επικοινωνία
  • Περισσότερα
    • Αρθρογραφία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία
    • Παιδί
    • Εναλλακτική Ιατρική
    • Σεξ
    • Νομοθεσία
    • Διάφορα
    • Είσοδος

Αντιμετωπίστε τη δυσλεξία βοηθήστε το παιδί σας

17 Σεπτεμβρίου 2015 11:41
0 Σχόλια

Βασικοί κανόνες που βοηθούν να είναι ένα πρόγραμμα παρέμβασης πιο αποτελεσματικό, παραγωγικό και ενδιαφέρον ως μαθησιακή διαδικασία για ένα παιδί με Δυσλεξία. Το δυσλεξικό παιδί, εξαιτίας του διαφορετικού του τρόπου σκέψης, έχει ανάγκη απο έναν ιδιαίτερο χειρισμό στην εκπαίδευση του.

20+1 tips για ένα πρόγραμμα παρέμβασης:

  • Διορθώνει πάντα μόνο του τα λάθη του. Του λέμε πόσα έχει κάνει και ζητάμε να τα βρει και να τα διορθώσει. Αν δυσκολεύεται να τα εντοπίσει περιορίζουμε σιγά, σιγά το που πρέπει να κοιτάξει πχ. Στη δεύτερη πρόταση. Με αυτό το τρόπο μαθαίνει να αυτονομείται και να συνειδητοποιεί τα λάθη του.
  • Σημειώνουμε με μικρές κάθετες γραμμές το σύνολο των λαθών που θέλουμε να διορθώσει στο πάνω μέρος της σελίδας. Όποτε βρίσκει ένα το διαγράφει. Αυτό δίνει την ικανοποίηση της «εξάλειψης» αλλά βοηθά και στο να ελέγχει τον αριθμό των λαθών που κάθε φορά κάνει. Έτσι έχει ένα κίνητρο «να προσέξει να κάνει λιγότερα».
  • Εναλλάσσουμε πάντα τις ασκήσεις μεταξύ τους. Έτσι κρατάμε το ενδιαφέρον.
  • Χρησιμοποιούμε χρωματιστούς μαρκαδόρους. Το χρώμα σαν μεσολαβητής είναι πολύ αποτελεσματικό.
  • Ενημερώνουμε το παιδί απο την αρχή της συνεδρίας Τι ακριβώς θα κάνουμε. Αυτό μειώνει το άγχος και το ίδιο το παιδί προετοιμάζεται για τη προσπάθεια και τη διάρκεια που θα χρειαστεί.
  • Ένα μαλακό μπαλάκι αντιστρές βοηθάει πολύ τα παιδιά με κινητική ανησυχία και άγχος. Και εδώ όμως δεν λείπουν οι κανόνες χρήσης όπως πχ. Μπορείς να το έχεις στα χέρια σου και να ασχολείσαι με αυτό αλλά δεν μπορείς να το πετάς κάτω, στο γραφείο κτλ.
  • Χρήσιμο τρικ για παιδιά που αρνούνται ή κουράζονται εύκολα στη γραφή και στην ανάγνωση είναι να λύνουμε τις ασκήσεις «μια εγώ μία εσύ». Έτσι σε μια άσκηση που έχει να συμπληρώσει κενά σε προτάσεις μπορούμε απλά να το κάνουμε εκ περιτροπής. Είναι μια τακτική που αποφορτίζει ιδιαίτερα τη πίεση που νιώθει το δυσλεξικό παιδί σε αυτές τις δοκιμασίες.
  • Για την ορθογραφία να έχετε πάντα υπόψιν σας ότι το παιδί με Δυσλεξία μαθαίνει καλύτερα με την «αντίθεση». Για παράδειγμα κάνουμε ασκήσεις που δουλεύουν ταυτόχρονα τις λέξεις Πιο και Ποιο και όχι το καθένα ξεχωριστά.
  • Να κάνετε δοκιμασίες που τις ονομάζετε διαλείμματα αλλά εξυπηρετούν τους στόχους του προγράμματος πχ. λαβύρινθοι, να βρει διαφορές σε εικόνες, κρεμάλες, τρίλιζες κτλ.
  • Χρησιμοποιήστε έγχρωμες φωτοτυπίες. Το κόστος μπορεί να είναι υψηλότερο αλλά το ίδιο και το ενδιαφέρον του παιδιού.
  • Αφήστε ελεγχόμενα να πηγαίνει στη τουαλέτα ή να πάρει νερό αν το ζητήσει γιατί πολλές φορές λειτουργεί θετικά στην αποφόρτιση της πίεσης.
  • Χρησιμοποιήστε ενισχυτές για παιδιά μικρής ηλικίας πχ. αυτοκόλλητα, σφραγίδες.
  • Χρησιμοποιήστε τα χέρια σας και τις εκφράσεις του προσώπου σας για να ενισχύσετε το μπράβο ή να προτρέψετε ένα παιδί με Δυσλεξία να κάνει κάτι που το δυσκολεύει. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ερμηνεύουν καλύτερα τη γλώσσα του σώματος απο τις γλωσσικές πληροφορίες.
  • Σε κάποια παιδιά λειτουργεί σαν κίνητρο να ξέρουν ότι στο τέλος θα κάνετε μια δραστηριότητα δώρο πχ. μια γρήγορη κατασκευή.
  • Πάντα «μπλέκουμε» ασκήσεις γραμματικής, ορθογραφίας και γραπτού λόγου.
  • Οι ασκήσεις προφορικού λόγου είναι απολύτως απαραίτητες.
  • Προσπαθούμε να δημιουργούμε κίνητρα για τις ασκήσεις γραπτού λόγου πχ. Θα τα μαζέψουμε όλα αυτά που έχεις γράψει στο τέλος και θα φτιάξουμε το βιβλίο του Μανόλη!
  • Ακολουθούμε βαθμιαίο δείκτη δυσκολίας στις ασκήσεις. Πάντα ξεκινάμε απο τις ευκολότερες και ας νομίζουμε ότι είναι πολύ μεγάλο για αυτές τις ασκήσεις. Το παιδί με Δυσλεξία εμφανίζει πολλαπλά κενά στη Γλώσσα.
  • Η τελευταία άσκηση πάντα να είναι εύκολη για το παιδί. Αφήνει μια θετική εντύπωση για το μάθημα αλλά και για την αυτοεικόνα του παιδιού.
  • Χρησιμοποιούμε πολύ, πολύ, πολύ υλικό!
  • Βασικός κανόνας για την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος παρέμβασης: Σχεδιάζω, Εφαρμόζω, Αναθεωρώ!

Related posts:

  1. Συμβουλές πριν επιλέξετε παιδικό σταθμό για το παιδί σας!
  2. Κανένα παιδί δεν πρέπει να αφήνεται να κλαίει
  3. Μειώστε το άγχος του παιδιού σας
  4. Θέλεις συνεχώς να μαθαίνεις; είναι γραμμένο στο DNA σου
Κοινωνική Δικτύωση
  • google-share

Αφήστε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

*
*

leo-thrombosis


mytilineos
genesispharma2
genesispharma1
astellas prostate
novonordisk
abbvie
geneis
metropolitan
psoriasis
bms-cancer-day
roche
todermadenxehna
poy
esi2

Πρόσφατες Δημοσιεύσεις

ΕΟΔΥ: Τι λέει για τους τρεις θανάτους παιδιών από στρεπτόκοκκο Α
01 Απριλίου 2023
Σημεία δωρεάν ελέγχου Covid-19 από τον ΕΟΔΥ
01 Απριλίου 2023
Ελλάδα - Θάνος Πλεύρης: Δύο προγράμματα για την παχυσαρκία - Θλιβερή πρωτιά της χώρας μας στους έφηβους
01 Απριλίου 2023
Κέντρο Ημέρας και Κινητή Μονάδα για την υποστήριξη ασθενών με άνοια εγκαινιάστηκε στην Άρτα
31 Μαρτίου 2023
Πώς τρέφονται οι αιωνόβιοι;
31 Μαρτίου 2023
«Anorexia»: Στο «Σισμανόγλειο» η ανορεξία βρήκε τον…γιατρό της!
30 Μαρτίου 2023
Κορονοϊός: 65 νεκροί σε μία εβδομάδα, 75 οι διασωληνωμένοι – Τι ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ για την γρίπη
30 Μαρτίου 2023
Ζωή Ράπτη: Εγκαινιάστηκε Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων στον Μαραθώνα
30 Μαρτίου 2023
«Μακελειό» στο πλατό Πλεύρη και Σκουρλέτη!
30 Μαρτίου 2023
Κορωνοϊός: Τα άτομα με ομάδα αίματος Ο έχουν μικρότερο κίνδυνο λοίμωξης
30 Μαρτίου 2023

Αναζήτηση


  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία
(c) 2009 healthreportaz.gr