Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του πρωτοποριακού διαγωνισμού «Εσείς πόσα βήματα κάνατε σήμερα;», που συνέλαβαν και υλοιποίησαν οι συνεργάτες του πρώτου πόρταλ διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, medNutrition, σε συνεργασία με την becel pro-activ, που διέθεσε τους βηματομετρητές.
Η ιδέα του διαγωνισμού ήταν απλή: Κάθε γραφείο που λάμβανε μέρος στον διαγωνισμό, έδινε σε έναν αριθμό πελατών του (max 50 πελάτες) από έναν βηματομετρητή. Μαζί με τον βηματομετρητή, οι συμμετέχοντες λάμβαναν το ενημερωτικό φυλλάδιο «Εσείς πόσα βήματα κάνατε σήμερα;», ενώ στο τέλος κλήθηκαν να απαντήσουν ένα σχετικό ερωτηματολόγιο.
Το γραφείο και οι δύο πελάτες ανά γραφείο που μέχρι το τέλος του διαγωνισμού, έκαναν τα περισσότερα βήματα, κέρδισαν τα πέντε πρώτα βιβλία της σειράς medNutrition wellness.
Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος 960 άτομα, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, κάνοντας συνολικά 20,8 εκατομμύρια βήματα, ενώ ο μεγάλος νικητής του διαγωνισμού, έκανε συνολικά 75.218 βήματα! Eντυπωσιακό ήταν και το ηλικιακό εύρος των συμμετεχόντων- από ένα παιδί 9 ετών, έως έναν ηλικιωμένο στα 73!
Ο πρωτοποριακός διαγωνισμός, πριν «περάσει» στα διαιτολογικά γραφεία διεξήχθη πιλοτικά στο πλαίσιο του 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διατροφής- Διαιτολογίας, με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή. Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος 286 άτομα, ενώ έγιναν συνολικά περισσότερα από 2.757.818 βήματα από τους συμμετέχοντες, μέσα σε διάστημα μόλις 4 ημερών! Ο νικητής είχε κάνει στο διάστημα αυτών των ημερών συνολικά 41.388 βήματα!
Ενθαρρυντικά αποτελέσματα
Με τη χρήση του βηματομετρητή, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (ποσοστό 62%) δήλωσαν ότι αύξησαν ικανοποιητικά τη σωματική τους δραστηριότητα. Γενικά, η σωματική δραστηριότητα των συμμετεχόντων εμφανίστηκε ενισχυμένη το τελευταίο τρίμηνο, γεγονός το οποίο αποδίδεται, λιγότερο ή περισσότερο, στη χρήση του βηματομετρητή. Παράλληλα, φάνηκαν να πειθαρχούν καλύτερα και στο πρόγραμμα της διατροφής τους (ποσοστό 73%).
Μεγάλο ποσοστό παραδέχτηκαν ότι η χρήση του βηματομετρητή τους κινητοποίησε να αυξήσουν τη φυσική τους δραστηριότητα, να την αξιολογούν καλύτερα (+40% των συμμετεχόντων βαθμολόγησαν με 4 τη βοήθεια του βηματομετρητή), αλλά και την πρόθεση να διατηρήσουν αυτήν την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας (σε ποσοστό περίπου 65%).
Η αλλαγή αυτή φαίνεται μάλιστα να εντάσσεται στη γενικότερη αλλαγή τους στον τρόπο ζωής που ξεκίνησε με αλλαγές στη διατροφή τους. Άλλωστε, στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας, και με τη χρήση του φυλλαδίου που συνόδευε τον βηματομετρητή, οι πελάτες των διαιτολογικών γραφείων ενημερώθηκαν πως για να πετύχεις στο αδυνάτισμα, δεν αρκεί να τρως προσεκτικά, πρέπει και να κινείσαι!
Δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός τέλος, ότι οι συμμετέχοντες, ως πελάτες ενός διαιτολογικού γραφείου εμφανίζονται περισσότερο κινητοποιημένοι και ευαισθητοποιημένοι σε θέματα διατροφής (η πλειοψηφία των συμμετεχόντων, σχεδόν το 85%, βαθμολόγησαν με 4 στα 5 το ενδιαφέρον τους για θέματα διατροφής).